Follow my blog with Bloglovin Tietoinen läsnäolo: Onnellinen nyt: 10. Kutsumuksen löytäminen

29.3.2012

Onnellinen nyt: 10. Kutsumuksen löytäminen




Onnellinen nyt kirjan viimeisessä osassa saat tietää miten löydät kutsumuksesi.




Elämän tarkoituksen löytäminen on jokaisen itse tehtävä. Merkityksellisyys saa meidät terveemmiksi ja auttaa luomaan asiayhteyksiä. Suhtaudumme sen avulla tilanteisiin haasteina, joihin kannattaa uhrata voimavaroja ja sitoutua näin omaan elämäämme. Kaikki järjestyy ja kärsimyksellekin voi antaa tarkoituksen.


 
.:Näin löydät kutsumuksesi:.

Löydä kutsumuksesi! Tal Ben-Shaharin mukaan unelmatyössä yhdistyy huvi, vahvuudet ja merkitys. Näillä kysymyksillä voi selvittää mikä on oma kutsumuksesi.

1.  Mikä on sinulle tärkeää: Pelkkä työ tietyn ansaitsemistason saavuttamiseksi? Työ, jossa on mahdollisuus uraan? Työ, joka on kutsumus (suuremman/korkeamman tarkoituksen toteuttaminen)?

 
2.  Huvi:Mistä nautit? Mikä tuottaa iloa? Mikä viihdyttää tai kiinnostaa.

 
3.  Vahvuudet: Missä olen mielestäni hyvä? Mistä minulle lausutaan kohteliaisuuksia? Mitkä ovat minun pääasialliset valmiuteni?

 
4.  Merkitys: Miten uskon lisääväni omaa tai muiden onnea? Mikä minulle on elämässä tärkeää?

è Mieti joka kohtaan kolme vastausta ja etsi sitten niistä yhtenäisiä piirteitä. Missä ammateissa voisit toteuttaa näitä taipumuksiasi?

Morning Kiss 120/365: Grass by Jer Kunz, on Flickr


.:Mitä sinä oikeasti haluat?:.

Olemme onnellisia kun teemme sitä, mitä haluamme. Mutta yleensä elämä koostuu erilaisista pakoista – Vaihda sanojen täytyy ja pitäisi tilalle minä haluan, minä päätän. Mitään ei oikeasti ole pakko tehdä! Jokaisessa nykyhetkessä valitset toiminnan joko tiedostaen tai tiedostamatta. Autopilotilla eläessä ei vain huomaa näitä valinta mahdollisuuksia.

Olemme vailla hiljaisuutta ja mahdollisuutta pohdiskeluun, muuten emme huomaa mitä oikeasti haluamme.


Lue myös edelliset osat:


Ei kommentteja: