Follow my blog with Bloglovin Tietoinen läsnäolo: Sisäisen puheen uudelleenohjelmointia

2.2.2016

Sisäisen puheen uudelleenohjelmointia


Mitä sinun päässäsi jauhaa toistolla päivästä toiseen? Minulla se jauhaa ihan jatkuvalla syötöllä ja olen ollut ääneen vähän kypsänä lähiaikoina. Siihen on saatava tolkkua.


Lähde: Flickr


Tässä omat ohjelmointimuutokseni. Näita sanon itselleni jatkuvasti ja yritän hiljentää äänen päässäni:


  1. Tämäkin tapahtuu jotta oppisin jotain
  2. Tämä(kin) menee ohi
  3. Minulla on vain ajatus, se ei ole todellisuus
  4. Aina sataa uutta lunta
  5. Tässä on hyvä näin
  6. Kaikki on hyvin
  7. Uskallan ottaa kaiken vastaan tässä hetkessä sellaisena kuin se tulee
  8. Olen elossa
  9. Minä pystyn 
  10. Minä osaan
  11. Minulla on energiaa
  12. Olen vahva
  13. Olen riittävä
  14. Parempi tehty, kuin täydellisesti suoritettu
  15. Kaikkea ei tarvitse hyväksyä, riittää kun yrittää ymmärtää
  16. Hymyile
  17. Aina voi yrittää uudelleen
  18. Voin valita joka päivä uudestaan
  19. Voin ohjata ajatukseni takaisin uriltaan
  20. Kolme syvää hengenvetoa auttaa kaikkeen
  21. On ihan ok tuntea kaikkia tunteita
  22. Voin antaa itselleni myötätuntoa
  23. Voin tuntea myötätuntoa ketä tahansa kohtaan
  24. Saan olla sellainen kuin olen
  25. Olen arvokas


Mitä sinä voisit sanoa itsellesi?


2 kommenttia:

Eetu kirjoitti...

Jokin aika sitten tulin ajatelleeksi, että toisinaan moitin itseäni virheistäni ja heikkouksistani tavalla, jolla en puhuisi edes vihamiehilleni. Siispä olen vähän useammin muistuttanut itseäni siitä että olen ihan yhtä hyvä kuin ystäväni.

Annina kirjoitti...

Se on hyvä huomata!